Această trupă de funk-jazz a luat amploare la Cercul de Estrada de la Palatul Copiilor Botoșani unde eu, Bidașcu Silvestru sunt coordonatorul cercului din 2019. Ca si coordonator si profesor de pian, chitara, chitara bass și tobe, mi-am dorit sa formez elevi cu perfomante cat mai mari indiferent de varsta lor, ca in timp sa ii pot uni, deoarece fiecare instrument il predam in intervale orare diferite, pe grupe si zile diferite. Ceea ce imi doream cel mai mult era sa reusesc sa creez un band, o trupa de jazz, dar care sa cante mai multe genuri si sa isi dedice timpul pentru a studia muzica jazz asa cum am facut-o si eu de cand eram mic pana la terminarea studiilor universitare de muzica. Dupa 2 ani de munca in care mi-am dat toata silinta pentru a pregati pe elevi cat mai bine in spectrul muzicii clasice, dar si a altor genuri muzicale , am hotarat ca in luna august a anului 2021 sa fac un ansamblul de jazz. Am postat pe site-urile de socializare un anunt pentru toti elevii care doresc sa isi reia activitatea la Clubul de Vacanta desfasurat de Palat, la care am adaugat ca din 2021 la Cercul de Estrada se va studia si jazz si sunt asteptati si copiii care nu apartineau de Palatul Copiilor Botosani, iar daca sunt dornici sa aprofundeze aceasta materie, mai exact jazz-ul, o pot face in cadrul Cercului de Estrada, cursurile fiind evident gratuite. Dupa cateva zile de la postarea anuntului a venit Andrei, un baiat cu parul lung și cu ochelari, ca sa lase o fisa de inscriere pentru Estrada,(eu in acea zi faceam de serviciu pe unitate), iar in paranteza scria jazz.M-a salutat, am preluat cererea de inscriere insotita de copia actului de nastere si am plasat-o la secretariat. Andrei a plecat și mi-a urat o zi buna, dar inainte de a pleca m-a intrebat exact cand incepem cursurile, i-am zis ca il va suna profesorul coordonator de la cerc si il va anunta, el nestiind ca a dat cererea celui care urma sa il coordoneze. Dupa atitudine mi-am dat seama ca are spirit de jazzist, iar in cap mi-am zis: ,, Asta e de-al meu”, dupa Andrei a urmat Iusti, care avea din nou acelasi tip de cerere, Fabio, si alti copii dornici pentru a invata. Dupa inregistrarea cererilor am inceput activitatea jazzistica cu elevii inscrisi pentru a invata un gen care in zona noastra, a Moldovei, e mai rar intalnit, dar totusi dorit si apreciat de tineret, de oameni care doresc sa isi exprime trairile muzicale prin improvizatie, sa se faca remarcati prin propria amprenta
Zis si facut, ne-am apucat de treaba cu Iusti la chitara bass, Andrei la chitara electrica, Fabio la Saxofon, dar ne lipsea un element necesar in jazz, acel element era toba. Dupa mai multe zile de lucru si aprofundare a cunostintelor, le zic copiilor: ,, Ar fi necesara o toba si un tobosar’’, raspunsul a venit imediat de la Fabio.Fabio mi-a spus ca el cunoaște un baiat care face percutie, eu evident ca i-am zis lui Fabio sa il aduca la Palat, iar in acelasi gand cu Fabio a fost si Andrei care mi-a spus: ,,-Am un set nou de tobe acasa, nu vrei sa il aduc?’’.Au fost oamenii potriviti la momentul potrivit. Faptul ca a venit Matei care a fost propus de Fabio ca tobosar a ajutat foarte mult in a ne defini stilul muzical. Treptat, un elev care a inceput chitara cu mine in 2019 la Palat a dorit ca sa se implice in proiect, acela a fost Sebi. Eram 6 oameni care ne indreptam in aceeasi directie: trupa, jazz, sa sunam, sa evoluam. Imi crestea inima de bucurie cand vedeam toata implicarea lor. Invatau tot ceea ce le predam si erau dornici sa faca cat mai mult. I-a ajutat si ii ajuta faptul ca studiul si invatarea instrumentului in mediul individual au fost calitative si au invatat de la profesori cu foarte mult tact pedagogic, dar care sunt si instrumentisti foarte buni.Din pacate. nu i-au invatat nimic din spectrul si plaja muzicii jazz. Toti care au venit, copiii care au venit la Clubul de Vacanta a Palatului , au venit pentru a invata un gen strain, dar care doreau sa il cunoasca si sa il adauge la baza culturii lor muzicale pe langa alte genuri de muzica pe care le stiau deja, genuri precum muzica clasica, muzica usoara, rock.
Pe parcurs prin viu grai, trupa s-a marit, a venit Miruna la chitara electrica, iar Ema de la chitara a trecut la chitara bass alaturi de Iusti. Alaturi de instrumentisti s-au aliniat si soliste: Sabina, Alexandra, Daniela, Patricia.
Trupa in momentul actual este formata din 4 soliste: Sabina Hutuleac, Gurzu Daniela, Gurzu Alexandra, Patricia Panzaru. Instrumentisti: 3 chitaristi: Andrei Botezatu, Miruna Hirjoi, Sebastian Gradinaru, Tobe: Ojog Matei, chitara bass: Iustin Popescu, Ema Cojocaru, saxofon Fabio Sofroni. Impreuna formeaza MidnightGroovers. Sunt o trupa care imbina jazz-ul cu funk-ul insotit de usoare tente de rock, dar si muzica jazz cu muzica pop, o intreaga fuziune a acestor genuri muzicale, dar stilizate cu formule jazz-funk si cantate in propria maniera ca fiecare trupa care a atins un apogeu in istoria muzicii.
De ce Midnightgroovers? O sa explic… din istoria jazz-ului se stie ca majoritatea muzicienilor de jazz incepand cu 1930, din perioada in care swingul era in dezvoltare se intalneau in jurul orelor 21.00 si incepeau sa cante pana aproape de rasaritul soarelui. Fiecare muzician de jazz a avut viata impartita in doua categorii, dar care depindeau una de cealalta. Prima categorie era scena unde se facea cunoscut de catre public, dar si de catre casele de discuri care ii ulterior il promova. A doua categorie consta in jam-sesion-uri. Ce era un jamsesion? Locul unde se adunau muzicienii de jazz si nu cantau pentru public si case de discuri, ci cantau pentru alti muzicieni. Se inspirau unii de la altii. De multe ori se luau la intrecere si se motivau unii pe ceilalti, evoluau din dorinta de a fi cei mai buni. Din acest motiv muzica jazz a avut o evolutie rapida, au construit intr-o 100 de ani ceea ce altii au construit in secole intregi, comparativ cu muzica clasică.
Profesor, Bidașcu Silvestru